High School DxD Wiki
Advertisement
Informacje
Galeria

Michał – Archanioł oraz przywódca aniołów. Jest też także jedynym i pierwszym archaniołem stworzonym przez Boga, który po jego śmierci zajął jego miejsce. Jego głównym celem jest prowadzenie Kościoła zgodnie z naukami Boga oraz zwiększenie liczby aniołów.

Wygląd

Michael wygląda na przystojnego mężczyznę o długich blond włosach i zielonych oczach. Podobnie jak Azazel, ma dwanaście skrzydeł wyrastających z jego pleców i, w przeciwieństwie do innych Aniołów, których skrzydła są białe, jego skrzydła są koloru złotego, co dodatkowo symbolizuje jego pozycję jako przywódcy. Nosi czerwoną szatę ze złotym krzyżem na przedzie jego białej alby. Ma złote naramienniki z białą szarfą i złotą aureolą nad głową

W anime, jego oczy są wiecznie smutne, nawet gdy jest naprawdę rozgniewany lub szczęśliwy.

Osobowość

Jako przywódca aniołów, Michał w swoich kilku występach okazał się niezwykle życzliwy i pełen współczucia. Jednakże, ceni on dobro ogółu ponad dobro jednostki, jak pokazano, kiedy pozwolił, by Asię wygnano, aby zachować religijną wiarę chrześcijańskiego ludu i nie ryzykować bezpieczeństwa Nieba. Michał jest niezwykle lojalny wobec swojego Stwórcy, Boga. Po jego śmierci Michał zrobił wszystko, aby utrzymać religię chrześcijaństwa, prowadzić anioły i kierować Kościołem. Jest nawet gotowy sprzymierzyć się z dawnymi wrogami Aniołów takimi jak Upadłe anioły i Diabły, aby zapewnić przetrwanie Aniołów jako gatunku.

Pomimo bycia aniołem, Michałowi brakuje jakichkolwiek uprzedzeń i rasizmu, które wielu aniołów ponosi wobec diabłów i upadłych aniołów ze względu na jego ogromną życzliwość i jest całkowicie gotowy okazać okazywaną życzliwość, a nawet zaprzyjaźnić się z nimi. Jest to pokazane w jego pierwsza spotkania z Isseiem, gdzie okazał uprzejmość.

Pomimo swojej życzliwości, Michał może być bezlitosny wobec złych ludzi, takich jak Rizevim, jak pokazano, gdy Michał wprost oznajmił Rizevimowi, że nie okaże litości.

Advertisement